Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

KONTAKTY

Extreme Performance
K. Světlé 540/6
37004 České Budějovice
tel: +420 603 103 420, +420 736 763 359
napište nám
IC: 76382621
DIC: CZ8401191403

NOVINKY

arr3Cebia - SUMMARY 2/2018Pod tímto odkazem naleznete mnoho užitečných informací před tím, než se rozhodnete koupit ojeté... arr3Nařízení Komise EU č. 461/2010Oprava vozidel se zachováním záruky výrobce Autoservisy sítě Q-SERVICE splňují všechny podmínky,... arr3Reklamní agentura - Extreme PrintNyní máte jedinečnou možnost k nám zajít nejen ohledně servisu Vašeho auta, motorky či dodávky, ale... arr3Nově u nás můžete platit kartouPřijímáme platby kartou   ... arr3PICK - UP SERVISVíce o této nové službě pro Vás se dozvíte v sekci našich služeb.    Budeme se těšit, že oslovíte... arr3Parkovné autonehody/poškozeníNově u nás můžete využít placené parkoviště, které je uzamčené přes noc a hlídané cena 100 Kč/den...

 

 

PARTNEŘI:
 

 

SMLUVNÍ PARTNER POJIŠŤOVNY:


SLUŽBY » KLIMATIZACE
Jak funguje klimatizace v automobilu?
manuální klimatizace
 
 

Systém klimatizace v automobilu je uzavřený okruh, který funguje na principu výměny tepla. Jako médium pro přenos tepla se používá freon – náplň R134A.

Okruh má několik funkčních součástí: kompresor, kondenzátor, vysoušeč / akumulátor, expanzní ventil a výparník. Výměna funguje tak, že výparník v kabině automobilu odebere teplo a zahřeje médium. Hadicemi je médium přes kompresor dopraveno do kondenzátoru klimatizace, kde médium teplo zase odevzdá do okolí.

Výměna tepla v klimatizaci automobilu

Výměna tepla v klimatizaci automobilu

Kompresor klimatizace

Kompresor má za úkol stlačit médium. Stlačením freonu vzroste jeho teplota a hustota, jak se jeho molekuly ve zmenšeném objemu k sobě přiblíží. Médium je poté hadicí odvedeno do kondenzátoru. Stlačené a horké médium ztratí později v kondenzátoru díky nižší teplotě okolí velké množství tepla jeho energie poklesne.

Kondenzátor klimatizace

Kondenzátor (chladič klimatizace) je umístěn ideálně na náporu proudícího vzduchu ve přední části automobilu ještě před motorovým chladičem. Pro zvýšenou účinnost je před kondenzátorem ventilátor, který zajistí proudění vzduchu při stojícím automobilu, nebo při nízkých rychlostech.

Kondenzátor je vně proudícím vzduchem ochlazován a odebírá tak teplo z média, které jim proudí. Stlačený freon tak v kondenzátoru ztrácí část energie, ochladí se a kondenzuje. Kapalný freon je dále přiveden hadicí přes vysoušeč do expanzního ventilu.

Vysoušeč klimatizace

Vysoušeč zbavuje médium přebytečné vlhkosti.

Expanzní ventil klimatizace

Expanzní ventil tvoří v okruhu překážku, na které se médium mění z kapaliny o vysokém tlaku na rozprášenou mlhu o nízkém tlaku a teplotě, která je dále přivedena do výparníku.

Výparník klimatizace

Chladné médium je přivedeno do výparníku a odebírá teplo z jeho materiálu čímž přijímá teplo z interiéru automobilu. Tohoto tepla se systém opět zbavuje později v kondenzátoru – chladiči klimatizace. Touto cestou probíhá tedy výměna tepla mezi interiérem vozu a okolím.

 

Foto našeho stroje na výměnu chladiva přímo zapojený na autě při prohlídce auta