Uplynul nějaký ten čas a je na mě dát sem nějaké nové foto. Tak prozatím vám představím nového pacienta. Je to stařičké BMW E24 635CSi. Dostalo se k nám od našeho velmi váženého zákazníka. V první fázi oprav se budeme zaobírat opravou a oživením motoru. V dalších fázi by měla následovat úprava a výměna diferenciálu. Prozatím pár ilustračních fotek z doby kdy jsme ho přivezli k nám. Po dokončení opravy budou uveřejněny další fotky.
- tak a je to za námi. Nejdřív několik málo fotek jak se motor odstrojoval a zjistilo se co mu vlastně je. Už z prvních několika fotek je vidět v čem spočíval problém motoru. Náš názor je takový, že v důsledku špatného oleje (podcenění výměny) došlo k značnému znečištění motoru. Následkem toho se ucpala "sprchovací" lištička vačky nad 1 válcem motoru. Následkem toho došlo k většímu tepelnému a mechanickému namáhání "koníků" na 1 válci. Následek je viditelná destrukce "koníku" a stejně tak třecích ploch vačky. Motor se "potkal" na prvním válci.
- po odstrojení motoru následovalo zdlouhavé shánění všech potřebných dílů pro opravu. Provedla se kompletní repase hlavy, vyčištění motoru, přetěsnění. Vyměnily se komplet rozvody. Samozřejmě se dala jiná vačka, jiné ventily. Použily se dvojité ventilové pružiny z jiného modelu.Nová vodné pumpa. Atd...
- tež se nechal opravit a převážit kardanový hřídel poté co jsme zjistili, že je špatně vyvážený po předchozí úpravě. Použilo se jiné středové uložení hřídele. Ale to ažpříště. Uvidíme jak dopadne vyvážení a následná test na autě. (proč se řeší kardanový hřídel- auto je předělávka původem z automatu)
A takhle nás potom opouštěla :-)